کد خبر 385603
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲

لهستان آمادگی خود را برای فروش تسلیحات نظامی به اوکراین اعلام کرد.

به گزارش مشرق، گرزیگرز شتینا، وزیر امور خارجه لهستان روز شنبه در گفتگو با رادیو سراسری کشورش اعلام کرد: لهستان برای فروش سلاح به اوکراین مشکلی ندارد. وی تصریح کرد فروش تسلیحات نظامی به اوکراین به شرایط و امکانات مالی این کشور بستگی دارد، این یک تجارت است و ما برای آن آماده هستیم.اکتبر گذشته این مقام لهستانی اعلام کرده بود کشورش به اوکراین سلاح و مهمات نظامی نخواهد داد.

ارتش اوکراین پانزدهم آوریل گذشته عملیات نظامی گسترده ای را برای سرکوب شورش هایی جدایی طلبانه ای که در پی سرنگونی دولت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور پیشین اوکراین در فوریه گذشته شکل گرفت، آغاز کرد. بنا به اعلام سازمان ملل متحد درگیریها و خشونت ها از آن زمان تا کنون بیش از پنج هزار کشته، بیش از یازده هزار زخمی و نزدیک به یک میلیون نفر آواره بر جا گذاشته و خسارت های سنگینی به زیرساختهای این منطقه از اوکراین وارد کرده است. در مجموع پنج میلیون نفر از مناقشه مسلحانه شرق اوکراین آسیب دیده اند.

 سپتامبر گذشته مقامات دولت اوکراین و جدایی طلبان جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانست در نشستی در مینسک که با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار شده بود، توافق نامه آتش بس امضا کردند اما حملات ارتش اوکراین به مناطق جدایی طلب شرق این کشور از نهم ژانویه آشکارا شدت گرفته است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس